Samar, bir şeyler hissettiren unisex parfümler yaratır

Arda

Global Mod
Global Mod
P]: Text-cms-Story-Body-Color-Text Clexfix “>

Debbie Lin ve Na-Moya Lawrence'ın ikinci katlı Hollywood dairesine merdiveni tırmanırken, bir koku gerçekleşmeye başlar. Dünyevi ve sakinleştirici – topraklama, hatta – ve kapılarını açtığınızda koku sizi sarar. Çünkü Lin ve Lawrence, esnaf parfüm şirketi Samar'ı ev stüdyosu alanlarının bir köşesinde kurdular. Küçük bir katlama masasında oturmak, ikilinin karışımları tarttığı hassas bir ölçektir. Duvar boyunca raflar yüzlerce küçük şişe uçucu yağ ve aroma kimyasalları ile kaplıdır.

“Bunu kokladın mı? Lin, burnumun altında bir şişe yeşil çay esansiyel yağı tutarak diyor.



Bu dizide, Los Angeles'ta orijinal ürünler yaratan cam üfleyicilerden fiber sanatçılara kadar bağımsız yapımcıları ve sanatçıları vurguluyoruz.




Bu karargah, ödüllü parfümler yaratan ve sadık hayranların bir takipçisi oluşturan bir ikili için şaşırtıcı görünebilir. Son derece kişisel anılardan esinlenerek onların küçük parti üretimi, endüstrinin normlarına meydan okuyor. Hızlı büyümeyi takıntılı olmak yerine, biraz mizahla birlikte bir keşif ve yaratıcılık ahlakını kucaklarlar.

Lawrence, parfüm manzarasındaki mesajlaşmanın çoğunun istekli olduğunu açıklıyor. “'Ben Paris'teyim ve ben seksi bir bayanım' 'diyor geleneksel reklamcılığı taklit ederek. “Hepsi harika, ama şimdi istersen kirli bir gölet goblin gibi koklayabilirsiniz. Ve bu havalı.”

Lin ve Lawrence, Samar'ı 2022'de Seattle'da başlattı ve birçok başarısız olan bir şeyde başarılı oldu: pandemik bir hobiyi canlı tutmak. Lin, “Yapabildiğimizde seyahat etmek istediğimiz yerlerden, yapmayı özlediğimiz şeylerden bahsediyorduk” diyor.



Grove gibi isimler kalp, Altın Saat ve Kutsal Ruh'ta, Samar'ın unisex parfümleri küçük partiler halinde yapılır.



Çeşitli projeleri denediler – ilk başta hamur işleri yapmak ve daha sonra bir cilt bakım hattı başlattılar – ancak gerçek çağrılarının pişirmede olmadığını fark ettiler (“Sabah insanları değiliz” diyor Lawrence bir kahkaha ile) ve güzellik çabasının çok hırslı olduğunu kanıtladılar.

Lawrence, bir oda arkadaşı onu indie koku markası amorf parfümle tanıştırdığı kolejden beri olağandışı kokulara tutkuya sahipti. İkili kısa süre sonra parfümere girmeyi düşünmeye başladı. Sadece bir sorun vardı: Lin parfümü o kadar çok sevmedi. Lin, Lawrence'a hiç hoşlandığı biriyle karşılaşmadığını söyledi.

Lawrence için? Görev kabul edildi. Düşünmeyi hatırlıyor, “Bulabileceğimiz bir şey yok [Lin] zevk için. Ve böylece çok cüretkar queers olarak konuşurken, 'Ya yapsaydık? Ama nereden başlıyoruz? ''

Tavşan deliğinden aşağı gittikleri, mesaj panolarını ve alt bölümlerini ovuşturarak, çok sayıda kötü tavsiye buldular – bazıları bile tehlikeli. Son olarak, parfümcünün çırağı, Hermitage yağları ve pell duvarı – parfümleri oluşturan kokulu yağları ve molekülleri sipariş edebileceğiniz malzeme tedarikçileri üzerine tökezlediler. Lawrence, “Oh, bu S-. Bu kullanmamız gereken şeyler” gibiydik.




Tam koku profillerini geliştirmek için parfümler, kimyasal işlemlerin üstte gerçekleşmesine izin vermek için birkaç hafta oturmalı veya birkaç hafta oturmalıdır. Lin, yukarıdaki koku malzemesinin seyreltilmesini gösterir.



İkisi “kendimiz için yeniden yaşamak ve diğer insanlarla paylaşmak istediğimiz belirli anılar ve duygulara dayanan kokular yapmaya başladı” diyor Lin. Yakında Samar doğdu. İsmin, hem “Cennet Meyveleri” hem de parfümlerinin hissini güzel bir şekilde özetleyen “arkadaşlarla akşam sohbetleri” için Arapça'da ikili bir anlamı var. İlk kokuları bahçe heaux (yeşil, bitkisel parfüm) ve mutlu parkurlar (Lin'in Seattle yakınlarındaki vahşi doğada arkadaşlarıyla kamp sevgisinden esinlenen bir kamp ateşi ve odunsu kokusu).

Şimdi ev stüdyosu – ikilisi Seattle'dan LA'ya geçen Nisan ayında – dairelerinin bir kısmını devralmaya başlıyor: Bir depolama dolabı, kimyasal işlemlerin gerçekleşmesine izin vermek için parfümün birkaç hafta boyunca oturduğu bir terim, bir terimle dolu.

Her koku için, bunlardan biri “nokta” alıyor – örneğin, bahçe heaux'da Lawrence, kokunun algılanması gerekip gerekmediğine karar vererek koku değerlendiricisi olarak parfümer ve lin olarak hareket etti. Hem iş hem de yaşamdaki ortaklar için samimi bir çalışma ortamıdır. Lin, “Birlikte yakın çalışabilmek gerçekten çok güzel” diyor. Farklı damakları olduğu için, her biri belirli notaları çok daha güçlü bir şekilde alabiliyorlar. Lin, “İkimiz arasında, ikimiz de mutlu olduğumuzda, o zaman gerçekten güzel ve dengeli bir şeyimiz olduğunu biliyoruz” diye ekliyor.



Lawrence, doğru, örnek bir koku kokuyor. Lawrence ve Lin hem iş hem de yaşamın ortaklarıdır.



Tabii ki, her zaman anında bir fikir birliği yoktur. Bunu 2024'te Lizbon'da sunulan bir sanat ve koku alma ödülünün galibi olan Grove in the Heart ile öğrendiler. ”[Lawrence] 'Hayır, pek doğru değil. Daha tatlı olmalı, ama çok tatlı değil '' diyor Lin. Bazı malzemeleri yeniden canlandırdılar ama yine de bir şey eksikti.

Lin diyor ki, “Ve ben de 'Tamam, nedir?' O, 'Tüccar Joe'nun böyle turuncu dilimlerini bilmiyorum. Bu yüzden tadı var ve ben zaten lezzetli çünkü zaten biraz tatlılığı var.

Lawrence bu hikayeye gülüyor ve bazen her iki parfümcıyı tatmin etmeyi başarmadan önce 13 veya 14 denemeye gidebileceklerini belirtiyor. “Daha meyve suyunu istedim, ama orada elimde kurutulmuş bir turuncu dilimle duruyordum” diyor.

“Asla oraya ulaşmazdım,” diyor Lin.

Kolayca hizalandıkları yerler, kokuyu kullanılabilir ve duygusal olarak rezonans yapma taahhüdünde bulunurlar. Küçük bir işletme olarak Samar, büyük markaların karşılaştığı indirimlerden yararlanmaz – büyük şirketler kelimenin tam anlamıyla tonlarca uçucu petrol satın alır. Dolayısıyla marka, daha ulaşılabilir fiyat noktalarında daha küçük boyutlar sunarak daha küçük ölçekte (şişe 10 ila 55 dolar arasında) yansıtıyor. Her parfüm, 30ml veya 50ml endüstri standardından daha küçük olan 2.25ml, 5ml veya 10ml boyutlarda gelir. Lawrence, “Bir çok insan örnekleyici” diyor. “Biz örnekleyiciyiz.”

Samar'ın kapsayıcılığı fiyatlandırmalarının ötesine geçiyor. LA'da, koku topluluğundaki arkadaşlarla çevrilidir, özellikle de Orange County merkezli parfümcular James Miju Nguyen ve sırasıyla Artisan parfüm markaları D.Grayi ve KST Scent'i işleten Kael Jeong. Bir queer indie parfümer kulübü oluşturdular. Bu üreticiler için cinsiyet radarda değil – herkes tarafından bir parfümün tadını çıkarabilir. Bir Instagram yazısında, Samar, yüz yüze şovlarda şirketin müşterilerden erkeklik ve kadınlık hakkındaki inançlarını askıya almalarını istediğini ve çoğu erkeğin plaj berry ve büyük lei gibi daha çiçek ileri ve tatlı parfümlerine doğru çekildiğini buldu.


1


2


1. Elektrikli yağlar ve aromakemik şişelerle kaplı raflar. 2. Samar Ambalaj. (Christina House / Los Angeles Times)




Samar'ın en belirgin kreasyonlarından biri olan SPEEASY, 1920'lerin yeraltı queer barlarından ve Yasak dönemini körükleyen yasadışı moonshine'den ilham aldı. Lawrence, “Aslında en kutuplaştırıcı kokularımızdan biri, ama aynı zamanda Debbie'nin yaptığı favorilerimden biri” diyor. Kokunun karmaşıklığından çekinmediler, cin, mürver ve deri gibi daha sıra dışı notlara yaslandılar. “Karanlığı gerçekten seviyorum,” diye ekliyor Lawrence.

Kokunu keşfetmeleri sınır çırpınmasıdır. Tayland'a yakın zamanda yapılan bir gezide, kendilerini Chocolate Culture Club adlı bir çikolata kafesinde buldular ve burada MK adında bir çikolatalı olan sahibi ile bir konuşma yaptılar. MK, fermente çikolata kabuklarından parfümler oluşturmalarını önerdi ve Bangkok'tan ayrılmadan önce onlara birkaç torba kakao kabuğu verdi.

Lawrence, sonuçları bir kakao parfüm oluşturmak için kullanacakları birkaç kavanoz kahverengi tentranslı bulamaç içeren bir rafa bağlıdır. Çikolata Kültür Kulübünün satması için her partinin yarısını Tayland'a gönderecekler. Çikolata sirkar kokusu, parfüm düşünürken düşünebileceği şey değil, ama bu mükemmel karışımı bulmaya çalışmanın eğlencesinin bir parçası.

Lawrence, “hafif kokular” potansiyelinden ilginizi çektiğini söylüyor.

Nihai sonuç “belki güzel, belki de biraz garip” olacak. Ama tuhaf güzel.