LA'nın fotoğraf kabinleri yüksek teknolojiye gidiyor-ve Gen Z takıntılı

Arda

Global Mod
Global Mod
Sanat bölgesinde son bir Cumartesi öğleden sonra, yedi arkadaştan oluşan bir grup-artı küçük bir köpek-bedenlerini “bellek arşivi” kelimeleriyle yazılmış aynalı bir kapıya sahip açık kahverengi, 8 metrelik bir kutuya sığacak şekilde büktü ve büktü.

Bir zamanlar hepsi çoğunlukla İçeride, küçük bir delikten dışarı bakan bir Canon DSLR kamerasına baktılar. Poz aldılar – parlak bir şekilde gülümsüyorlar, parmaklarını barış işaretlerine ve kalp şekillerine dönüştürdüler ve köpeği bebek Simba gibi havada tutarak – deklanşör sekiz kez tıkladılar. Daha sonra stanttan çıktılar, en sevdikleri çekimleri bir kioskta seçtiler ve fotoğrafların gelişmesi için yaklaşık 60 saniye beklediler.




Fotoğrafların gelişmesi yaklaşık 60 saniye sürer.

(Christina House / Los Angeles Times)



Birçoğu sadece birkaç saat önce bir övgüde bir araya gelen enerjik yeni arkadaş grubu, pastoral kafede yiyecek yakalarken ve anı anmaya karar verirken fotoğraf kabinine rastlamıştı. Sonuçları fışkırdılar.

“Bu çok tatlıydı,” diyor Eugenia Bulah, 41.

Öğleden sonra, hareketli kafedeki düzinelerce diğer şık insan, görüntüleri yüksek bir perspektiften alan “yüksek açılı” bir kabin olan Genic fotoğraf kabininde arkadaşlarıyla ve önemli diğerleriyle birlikte oynadı.

İlişkili olmayan iki UCLA mezunu olan Genic kurucuları MJ ve Ryan Kim, Şubat ayı sonlarında pisti kafeye stant kurduklarından beri yaklaşık 1.000 fotoğraf çektiğini söyledi. İkili, LA'da biri Koreatown'da ve diğeri Westfield Culver City'deki yemek mahkemesinde bir kafede ve Koreatown'daki Mi Café'de düzenli, selfie tarzı bir kabin olan iki yüksek açılı kabin daha var.



Ryan Kim, Left ve MJ Kim, Idyllic Cafe'deki Genic Fotoğraf Booth pop-up'ında fotoğraflandı.

(Christina House / Los Angeles Times)



Anatol Josepho tarafından icat edilen ilk fotoğraf standı 1925'te New York'ta çıkış yaptı. Bir yüzyıl sonra, Los Angeles'ta barlarda, süslü otel loblarında, kahve dükkanları, alışveriş merkezleri ve diğer işletmelerde bulunabilecek fotoğraf kabinleri sıkıntısı yok. Ancak son yıllarda, bu orijinal selfie makineleri – vinil kayıtları ve tek kullanımlık kameraların kullanımı gibi – özellikle genç nesiller arasında bir diriliş yaşıyor. Sadece telefonunuzda bir sürü resim olması, fotoğraf kabini severler buzdolabına, bir karalama defterine veya evlerinin etrafındaki çerçevelere yerleştirebilecekleri fiziksel belleğe sahip olmayı takdir ediyorlar.

Teknoloji, bir fotoğraf şeridi üzerindeki grenli, düşük çözünürlüklü görüntülerden fırladı. Artık insanlar yüksek bir açıdan fotoğraf çekebilir (bazıları daha gurur verici bulabilir), ilginç sahne kullanabilir, sınırlı düzenlenmiş arka planlardan ve çerçevelerden seçim yapabilir veya en sevdikleri K-pop sanatçısının yanında poz verebilirler. LA ve ABD genelinde yerleri olan diğer popüler fotoğraf standı şirketleri arasında Potobox, Life 4 kesimleri ve fotoizm bulunmaktadır.

“Her zaman bir şey oldu, ama son zamanlarda kesinlikle çılgınlaştı çünkü tüm gençler buna girdi ve Instagram ve Tiktok'a video koyuyorlar” diyor. Şirketi, Fotoğraf illüzyonuLos Angeles'ta 4100 barda en popüler olanı da dahil olmak üzere 40 kabin kurdu ve bu da ayda ortalama 2.000 fotoğraf.

Rybak ayrıca, Kardashians, Jaden Smith, Lil Wayne, Martha Stewart, “Serbest” kadrosu ve daha fazlası gibi ünlüler tarafından desteklenen Bryant tarafından Booth olarak bilinen ünlü fotoğrafçı ve içerik yaratıcısı Bryant Eslava'nın Booth olarak bilinen viral vintage makinesini de sağladı. (Los Angeles'ta Bryant Machine tarafından Batı Hollywood'daki Harriet'in çatı katında ve Costa Mesa'daki iki tane daha var.)

“Bence UP trend Covid'den hemen sonra oldu,” diye ekliyor Rybak. “İnsanlar kilitlendi ve kimse çubuklara gidemedi ve her şey yeniden açıldığı anda insanlar delirdi.”



Madison Aubry, sol ve Traron Edwards, fotoğraflarını Genic fotoğraf kabininden seçerler.

(Christina House / Los Angeles Times)




Ryan Kim, MJ Kim'in yarattığı fotoğraf kabinini nasıl kullanacağını gösteriyor.

(Christina House / Los Angeles Times)



Fotoğraf kabinlerini çevreleyen bu yenilenmiş heyecan, Gen Zers ve Üniversite Arkadaşları MJ Kim ve Ryan Kim'in Nisan 2024'te şirketlerini (“fotojenik” kısaltması) başlatmasının nedeninin bir parçasıdır.

Veri ve istatistik alanında uzmanlaşan 23 yaşındaki MJ, “Fotoğraf çekmeyi seviyorum. Kelimenin tam anlamıyla böyle başladı” diyor. Markanın resmi olmayan yüzü ve fotoğraflarının çoğu ilham için Genic'in standının yanına bantlanmış. “Sadece farklı bir şey hissettim [whenever] Fotoğraf kabinlerinde arkadaşlarımla fotoğraf çektim, ”diye ekliyor MJ,“ Çok fazla kahkaha vardı ve pozlarla her zaman çok yaratıcı olurduk. ” O ve Ryan, UCLA kampüsünde veya yakınında bir fotoğraf kabini olması deneyimlerini yükseltebileceklerini düşünüyorlardı.

İlk başta, MJ ve Ryan, çoktan ziyade tek bir stant satın almalarına izin verecek bir üretici bulmak için mücadele ettiler, o zamanlar karşılayabilecekleri tek şey. Ancak aylarca avdan sonra, vizyonlarına inanan ve onlara yaklaşık 20.000 dolar karşılığında tek bir stant satan Güney Kore'de – her ikisinin de bulunduğu – bir tane buldular. Tasarruflarını ödemek için kullandılar, daha sonra Ryan'ın oda arkadaşlarıyla paylaştığı üç yatak odalı dairesinde standa test etmeye başladılar.



Ryan Kim, Sağ ve MJ Kim.

(Christina House / Los Angeles Times)



Güney Kore'deki fotoğraf kabinlerinin popülaritesinden esinlenerek – kabinlerin hemen hemen her köşede bulunabileceği Şehrin en yoğun bölgesi, Hongdae – MJ ve Ryan, insanlara “her zaman yüksek rüya ve yukarı bakmaya” ilham vermek için yukarıdan fotoğraf çeken bir stant yaratmak istediler.

UCLA'da tasarımda uzmanlaşan Ryan, “Fotoğraf kabinleri Güney Kore'de çok büyük” diyor. “Bu gerçekten bir kültür. Bu insanlar için bir yaşam tarzı. Ama o endüstriyi ABD'ye getirmek istemedik çünkü marka biraz farklı ve ABD'deki Asyalı Amerikalılardan ziyade tüm ABD pazarı ile gerçekten yankılanmak istedik, bu yüzden farklı markalaşma denedik. Biraz daha serin bir şey.” Genic ile tanınabilir, yaratıcı bir yaşam tarzı markası kurmak istediler, Ryan.

İkili, yüksek bir açıdan ziyade düzenli bir açıya sahip olan ilk fotoğraf kabini için mekaniği ve tasarımı çivilediğinde, üniversitelerine yakın işletmelere ücretsiz olarak yükleyip kuramayacaklarını sormaya başladılar. Sonunda, Sawtelle'deki bir hindistancevizi tatlı dükkanı olan Melo Melo, onlara yeşil ışık verdi ve geçen Nisan ayından itibaren üç aylık bir pop-up ikamet sundu.

Melo Melo'da bir vardiya liderliği olan Catherine Thomas, öğrencilerle işbirliği yapmak istedikleri için Genic ile çalışmayı kabul ettiklerini ve standın üniversite kalabalığına hitap edeceğini düşündüklerini söylüyor.

“Gerçekten başarılıydı,” diyor Thomas, hafta sonu gecelerinin en yoğun olanı olduğunu da sözlerine ekledi. “Satışlarımızda da kesinlikle yardımcı oldu, yeni insanlar getirdi.”

Melo Melo ikametgahının sona ermesinden kısa bir süre sonra, ikili iki haftalık bir pop-up için Koreatown'daki kahve MCO'ya taşındı. Üç yüksek açılı fotoğraf kabini satın almak için satışlarından gelen parayı kullandılar. Genic'i tam zamanlı çalıştıran MJ ve Ryan, daha fazla kabin satın almayı ve LA ve ötesinde daha fazla yere genişlemeyi umduklarını söylüyorlar. Ayrıca markalar ve etkinliklerle işbirliği yapmayı ve sonunda bir amiral gemisi mağazası açmayı umuyorlar.

MJ ve Ryan, bir deneyim gibi hissetmek için standlarını tasarladılar ve bir derginin kapağı için çekim yaptığınız gibi. İlk olarak, geleneksel bir fotoğraf şeridi gibi görünen ve iki baskı için 10 dolara mal olan Orijinal Kiosk makinesinde hangi tür çerçeve istediğinizi seçeceksiniz; Ya da en popüler olan imza çerçevesi, bir büyük görüntü veya üç fotoğrafla bir moda editörünü taklit eder ve iki baskı için 12 dolara mal olur. Fotoğraflar ayrıca altta bir QR kodu vardır, böylece fotoğraflarınızın yüksek kaliteli, dijital sürümlerini ve kabin yaşadığınız canlı bir videoyu indirebilirsiniz.



Arkadaşlar Stacy Salazar, sol ve Cassandra Leviste fotoğraf kabini çekimlerini gösteriyor.

(Christina House / Los Angeles Times)



Idyllic'te, düzgün çalıştıklarından emin olmak için her gün fotoğraf kabinlerini ziyaret eden MJ ve Ryan, insanlar makinenin içine ve dışına atlarken izliyorlar. Kalabalık arasında 22 yaşındaki Cassandra Leviste ve 20 yaşındaki Stacy Salazar vardı, özellikle haftalarca Tiktok'taki “sizin için” sayfasında ortaya çıktıklarını söyledikleri Genic Booth'u kontrol etmek için kafeyi ziyaret etti.

“Bir fotoğraf kabini için gerçekten ortak bir açı değil, bu yüzden bizden önce [came]Pinterest'teki Inspo fotoğraflarına bakıyorduk ”diyor Vadide yaşayan 22 yaşındaki Leviste.“ Ciddiydik. ” Pozlarını önceden kabul ettiler ve kıyafetlerini koordine ettiler.

Leviste, fotoğraf kabinlerini sevdiğini söylüyor çünkü başka birinden fotoğraf çekmesini istemeden sevdikleriyle fiziksel anıları yakalamanın uygun bir yolu.

“Bülten tahtamda yer kaplamam ki çok fazla fotoğraf kabinine gittim” diyor gülerek.