LA'da araba kültürünü yeniden tanımlayan vintage Japon otomobil kulübü

Arda

Global Mod
Global Mod
Savant Young, Vintage Japon Motor Birliği kulüp binasının içinde kömür gri 1973 Mazda RX-3'ünü dikkatlice sildiğinden, arabasına bu kadar odaklandığı için özür dilemek için duraklıyor. “Burada çok tozlu oluyor,” diye açıklıyor, Boyle Heights'ın duvar çizgili bir endüstriyel cebinde yer alan alanın etrafında işaret ediyor. Young, bir mikrofiber bezi kaput boyunca yumuşatır, sonra incelemek için yakından eğilir. Ayrıntılara titiz ilgisi sadece sunumla ilgili değil. Arabalar için derin, ömür boyu süren bir tutkuyu yansıtıyor.

“5 yaşımdan itibaren her Noel'de yarış pisti setleri ve RC arabaları alacağım,” diyor Young, B-Sedan beyzbol şapkası giyiyor. “Hayatımda her zaman arabalardı.”



Bir model Toyota Celica.

(Juliana Yamada / Los Angeles Times)



Oyuncaklar kıvılcımını aydınlatsa da, amcalarının sokak yarışı günleri ve sürdükleri Japon arabalarıydı, sonuçta zevkini şekillendirdi. Bir zamanlar TV dizisi “Jay Leno's Garaj” da yer alan RX-3'ü parlatıyor, sadece eski bir mücevher değil. Amcalarından birinin ve kulağını yakalayan ilk model. “Sevdim çünkü açık saçık geliyordu” diyor.

Çocukluk büyüsü olarak başlayan şey sonunda çok daha fazlasına dönüştü. 49 yaşındaki Young, 1975 öncesi dumandan muaf otomobilleri korumaya ve kutlamaya adanmış, gelişen bir araba meraklıları topluluğu olan Vintage Japon Motor Birliği'nin kurucu ortağıdır. Toplantılar genellikle bloğu retro bir film seti gibi sıralayan yüzlerce vintage otomobil çiziyor. Vintage bir estetiği çalışan bir otomobil dükkanının uygulamalı hissi ile harmanlayan bir otomobil sevgilisi cenneti olan VJMU kulüp binası, dinlenmek ve diğer araba insanlarıyla takılmak isteyen herkese hoş geldiniz.



Vintage Japon Motor Birliği kulüp binasının içi.

(Juliana Yamada / Los Angeles Times)



Maruz kalan tuğla duvarlar, Michelin'den Mazda'ya kadar sokak işaretleri, yarış takımları ve marka hatıraları ile fotoğraf ve retro posterler ile dekore edilmiştir. Bir çelik kirişten minyatür bir goodyear keşifi asılır. Araba parçaları, vintage ızgaralar ve endüstriyel sanat eseri olarak gösterilen direksiyon jantları ile zekice dokunurken, yığılmış lastikler cam üstü masalar için taban görevi görür.

Duvardaki bir işaret merkezin ahlakını özetliyor: “Arabalar için gel, titreşimler için kalın.”

Ama VJMU sadece arabalardan daha fazlası. Aynı zamanda kapsayıcılık, mentorluk ve topluluk geliştirme ile ilgilidir. Kulübü birbirinden ayıran şey, araba kültürünü herkes için erişilebilir hale getirmeye odaklanmasıdır.



VJMU kurucuları Jaime Cabral, sol ve Savant Young kulüp binasında takılıyor.

(Juliana Yamada / Los Angeles Times)



Üye olmak basittir. Uygulama yok. Yıllık ücret yok. Sadece göster ve vibe. Tek gereksinim 1975 öncesi Japon aracına sahip olmak. Young'a, kulübü tanımlayan kararlı özveri ve bu arabaların mirasına derin bir saygı duyuyor. “Onlardan daha fazlasını yapmayacaklar” diyor. “Sahip olduğumuz şey orada olan ve soyun korunması önemlidir.”

Arabaların nane durumda olması gerekmez. VJMU, Young'ın “yeraltı hip-hop” ı sevdiği unapologetically çiğ ve sinirli bir ruhu kucaklar. VJMU, “En İyi Patina” ve “Devam Eden En İyi Çalışma” gibi otomobil şovlarında ödüller vererek yansıtıldı.

Young'a göre, bozulmamış bir restorasyondan daha önemli olan, otomobilin sahibinin eşsiz tarzını nasıl sergilediği, kulübün sloganına yansıttığı: “Sadece taze s -”. “Bu, yapınız yoluyla bireysel ifade ile ilgili” diyor. “Kişiliğinizle ilgili dönüş nerede?”

VJMU'nun kişinin arabasıyla kişisel bir açıklama yapmaya odaklanması, hızla kendi momentumu ile bir harekete dönüşüyor.

2009 yılında, Young sadece arkadaşlarla biraz eğlenmek istedi. Hala profesyonel bir karma dövüş sanatçısı iken, Fight Academy Pasadena'da derslerin sahibi ve öğreten Young, maçlarından birinin dışındaki araba seven arkadaşlar için sıradan, potluck tarzı bir mekân düzenledi. Bundan sonra, her biri bir öncekinden biraz daha büyük, sık sık buluşmaları atardı.

2014'te işler daha ciddileşti. Daha kasıtlı ama hala kişisel bir şey yaratmayı umarak, araba takıntılı arkadaşlarıyla birlikte çalıştı: Forklift tamircisi Jaime Cabral, üst düzey perakende müdürü Damian Barbachan, BT profesyonel Marlon Trujillo ve Honda satış teknolojisi Henry Mendez.



VJMU Club üyelerinin çerçeveli bir fotoğrafı duvara asılır.

(Juliana Yamada / Los Angeles Times)



Yerli Angelenos grubu, döner motorları nedeniyle 1975 öncesi Japon otomobillerine, özellikle Mazdas'a olan ortak sevgileri üzerine bağlandı. Young, geleneksel pistonlu motorlardan daha az hareketli parçalara sahip olduklarını açıklıyor, bu da onları bakımını kolaylaştırıyor, ancak nispeten kompakt, hafif boyutları için şaşırtıcı güç sağlıyor. Dahası, bu dönemden gelen otomobiller duman muaf olarak kabul edilir, yani duman kontrollerine ihtiyaç duymazlar, hem maliyeti hem de uyumluluk sorununu kurtarırlar. Ayrıca, genç başına binalar daha az bürokrasi ile değiştirilebilir.

Young'ın RX-3'ünün yanı sıra Barbachan'ın Red '72 Mazda RX-2'si, Trujillo da '74 gök mavisi repu ile Cabral gibi eski bir Mazda Rotary motor kamyonet getirdi. Mendez bir Mazda sürmedi, ancak '73 beyaz Toyota Corolla hala 1975 öncesi Japon otomobil tekerlek evine uyuyor.



Model eski arabalarla çevrili vintage bir Japon Motor Birliği etiketi.

(Juliana Yamada / Los Angeles Times)



Grup kendilerine bir isim verdi – vintage Japon Motor Birliği – bir logo ve küçük bir işletme koşuşturması, VJMU çıkartmaları bastırıyor ve bunları yerel otomobil buluşmalarında ve çevrimiçi olarak her biri 5 dolara satıyor. Young, “Topluluğa erişimimizi genişletip geliştiremeyeceğimizi, tarzımızı yansıtan ve markadan para kazanamayacağımızı görmek istedik” diyor.

Grassroots markası, ivme yakıt ve etkilerini genişletmeye yardımcı oldu. Ayrıca onlara meşru bir otomobil kulübü olarak potansiyellerini gösterdi.

VJMU, ilk resmi otomobil şovunu 2019'da bir arkadaşının vücut dükkanının dışında sahneledi. Ancak, pandemi sırasında açık havada tutulan, 40 dolarlık bir kayıt ücreti ile 140 vintage Japon otomobil ve birkaç yüz katılımcı çeken takibi oldu. Ezici katılım, kendi kalıcı bir ev üssü kurmanın zamanının geldiğini açıkça ortaya koydu.

Bu, Falken Lastikleri, Sunoco ve Hagerty gibi büyük sponsorların yanı sıra Soho Warehouse'un beş yıllık yıl dönümü partisi gibi yüksek profilli toplantıları küratörlüğünü yapan ve kayda değer hip-hop sanatçıları Talib Kweli ve Murs'un performanslarını gösteren bir pazarlama ve etkinlik şirketi ile seçkin bir otomobil kulübüne ve markasına dönüşen şeylerin dönüm noktasını işaret etti.



Duvarlarda yarış posterleri ve fotoğrafları sergileniyor.

(Juliana Yamada / Los Angeles Times)



VJMU ayrıca yaklaşık 24.000 sosyal medya takipçisine sahiptir. Japon klasik otomobil alanında önde gelen bir siyah etkileyici olarak bir aykırı olan Young, bu görünürlüğün önemini kabul ediyor. Yine de, tanınma ile ilgili olarak temsil edilmekten daha az olduğunu açıklıyor. “Bunu gerçekten bir övgü olarak görmüyorum, ancak insanların araba kültürünün her mahalleden geçtiğini bilmeleri için bir zorunluluk olarak görüyorum” diyor. “Öyle oluyor ki Güney Merkez'de büyüdüm ve bazı insanlar genel olarak bizi fark etmediler, ama hep aynı şeyleri sevdik.”

Young, VJMU'nun siyah ve Latino'nun sahip olduğu bir otomobil kulübü olarak kimliğinden özellikle gurur duyuyor ve geleneksel olarak varlıklı, beyaz katılımcıların hakim olduğu bir sporda bir takım olarak yarışıyor. Willow Springs Raceway'deki son bir yarış pisti-araba şovunda Young, çok sayıda siyah ve Latin çocuğa, sadece kendilerini yansıtmakla kalmayıp, onlar için her zaman yer açmayan bir dünyada geleceklerini hayal etmeye başladıkları bir alanda hoş geldiniz hissettiklerini söylüyor.

Bu kapsayıcı ruh VJMU'nun bir sonraki aşamasını yönlendiriyor. Young, yerel gençlere akademik kredi ve ücretli deneyim sunacak ve aksi takdirde asla adım atamayacakları bir dünyaya erişim sağlayacak okul temelli bir staj programı geliştiriyor.

Arabası olmayanlar için bile VJMU alan yaratıyor. Pitoresk Altıncı Sokak Viyadüğü tarafından çerçevelenen konum, ölçek ve stil göz önünde bulundurularak seçildi. Açık alanı büyük ölçekli otomobil buluşmaları ve kalabalıklar için uygundur ve sinematik çevresi kulübün cesur estetiğiyle eşleşir.



Araçlar ve yarış ödülleri.

(Juliana Yamada / Los Angeles Times)



Spot ayrıca Derin Los Angeles Pride'ı da somutlaştırıyor. Young, “La'mıza%100 kök salıyoruz” diyor. “Otomobil özelleştirmesi, araba kültürü, farklı estetik… Boyle Heights'taki alçaklar olsun ya da yukarıdan aşağıya doğru kıyıya çıkıyor olsun, LA'dan gelen bir şey oldu.

“Biz bulunduğumuz yer orta ven gibidir, köprü doğu ve batı tarafını ayırır” diye devam ediyor. “Oldukça merkezi bir noktadayız.” Yakında, Clubhouse kiralık iki yarış simülatörü barındıracak ve sponsorlu topluluk günleri ücreti karşılayamayanlar için maliyetleri karşılayacak.

Bu arada Young, Clubhouse'un bir sonraki büyük etkinliğine, 4 Mayıs'ta canlı müzik, yerel yemek satıcıları ve elbette bol miktarda vintage Japon otomobilleri ile bir Cinco de Mayo Street kutlamasına hazırlanıyor.

Daha ileriye baktığımızda, Clubhouse'un gelecek yıl iki yıllık yıldönümü için tam bir VJMU devralması için Altıncı Sokak Viyadüğünü kapatmayı umuyor.

Bunun ötesinde yol nereye giderse ilerlerse, VJMU'nun tekerleklerinin harekete geçtiği açıktır.



Savant Young, VJMU için sırada ne var ve araba kültürünü herkes için daha erişilebilir hale getirme misyonuna bakıyor.

(Juliana Yamada / Los Angeles Times)