Dunsmuir, Kaliforniya – Bu Kuzey Kaliforniya Demiryolu Kasabasının şehir sınırlarından yarım milden daha kısa bir süre sonra, yerlilerin Yosemite veya Yellowstone'daki jeolojik özelliklerle karşılaştırdığı doğal bir harikadır.
“Şimdiye kadar gördüğüm en güzel şelale,” dedi Dunsmuir şehrine afete hazırlıklı bir şekilde çalışan Stephen Decatur. Şehir Müdürü Dustin Rief kabul etti: “Ve tüm dünyayı dolaştım.”
Shasta Dağı'nın görkemli yamaçlarında buzullardan beslenen Mossbrae, lav tüplerinden ve yosunlu uçurumların, her yönden dans eden gökkuşağını eterik perdelerinde Sacramento Nehri'ne indiriyor.
Yerli kabileler uzun zamandır şelaleyi kutsal olarak görüyorlar. Bir yüzyıl önce, Güney Pasifik Demiryolu'nun iyi topuklu müşterilerin inebileceği, güzelliğe ıslatabileceği ve düşmelerin tepesindeki doğal bir bahardan yudumlayabileceği bir bölgeye özel trenler yürüttü. Ve Mossbrae'nin bir fotoğrafının duvarı süslediği Dunsmuir Belediye Binası'nda, yetkililer bunu şehrin ekonomik geleceği için çok önemli olabilecek bir turistik cazibe olarak görüyor. Bu baharın ilerleyen saatlerinde Belediye Meclisi, Dunsmuir'in Kaliforniya'nın “Şelale Başkenti” ni ilan etmesine oy vermeye hazırlanıyor.
Sadece bir aksaklık var: Mossbrae Falls, Dunsmuir City sınırlarından 2.000 metreden daha az otursa da, halkın sulu ihtişamlarına erişmesi için kolay – veya yasal bir yol yoktur. Ve onlarca yıldır, yasal erişim yaratma girişimi, mülkiyet hakları ve kereste bürokrasisinin kayalık sürüsü üzerine kurdu.
Mossbrae Falls, Dunsmuir City sınırlarından 2.000 metreden daha az otursa da, halkın puslu ihtişamlarına erişmesi için kolay – veya yasal bir yol yoktur.
(Neal Pritchard / Getty Images)
Her yıl yaklaşık 30.000 kişi ziyaret ediyor, bir şehir araştırmasına göre, çoğu Sacramento Nehri boyunca dolaşan yağlı tren yollarında bir milden fazla bir süre izinsiz giriyor. En az iki kişi 2012'den beri Falls yakınlarındaki trenler tarafından vuruldu. Diğerleri, yakın özlemler korkunç olduğunu bildirdi.
Sosyal medya, piknik ekipmanı çeken küçük çocuklar ve köpeklerin pistleri boyunca süzülen insanların fotoğraflarıyla doludur. Ve Instagram'a yayılan selfie fotoğrafı, trek yapmak için daha fazla insanı cezbederken, yetkililer dehşete düştüklerini söylüyorlar.
Bu yüzden şehir yetkilileri, sonunda, halka düşmelere güvenli, belirlenmiş bir yol vermek için mevcut bir şehir parkından kısa bir yürüyüş parkuru inşa etmek için özel toprak sahipleriyle müzakere etmenin bir yolunu bulduklarını söylüyor.
Ancak, bir mil uzunluğunun üçte birinden daha az bir iz inşa etmek basit bir girişim gibi görünse de, bu çabaya katılan insanlar bunun dışında bir şey olduğunu söylüyor.
Mount Shasta Trail Assn'in başkanı olan emekli bir cerrah olan John Harch, “Bu güzel yere bir patika yapmak istediğimiz için yüz binlerce dolar ve 30 yıl geçirmedik. Aynı zamanda bir güvenlik sorunu” dedi. ve onlarca yıldır – meyvesiz bir şekilde korkuyor – iz erişiminde çalışıyor.
Sorun, Dunsmuir'deki herkesin açıklayabileceği gibi, şelalenin uçurumlardan döküldüğü nehrin doğu tarafındaki arazinin, şelaleyi ve Shasta Dağı'nı kutsal olarak düşünen ve halka açık bir şekilde almayan Saint Germain Vakfı'na ait olmasıdır.
“Ben” hareketi olarak da bilinen grup, 1930'larda bir madencilik mühendisi Guy Ballard'ın kurulmasından sonra kuruldu, Shasta Dağı'nda yürüyüş yaparken Ballard'ın daha yüksek bir varoluş durumuna yükseldiğini söyleyen Saint Germain ile karşılaştığını bildirdi. Ballard, Saint Germain'in onu aydınlanmaya yönlendirebilecek bir elçi olarak eğittiğini söyledi.
Ballard, Shasta Dağı'na indikten sonra, o ve karısı Edna, Chicago bölgesinde evlerinde, Saint Germain'in geçtiğini söyledikleri kendini güçlendirme ve kendini geliştirme ilkelerine adanmış bir temel başlattı. Guy Ballard'ın 1939'da ölümünden sonra Edna, Sacramento Nehri'nin doğu tarafında Shasta Dağı yakınlarındaki mülk satın aldı. Bu günlerde, grubun numarası azaldı, ancak bazı takipçiler hala geri çekilmenin yakınında yaşıyor ve inanç ve ailelerinin taraftarları yaz aylarında manevi için ziyaret ediyor kesinler.
Shasta Dağı Trail Assn. Şehrin sahip olduğu Hedge Creek Falls'tan Mossbrae'ye kadar bir iz oluşturmak için vakıftan küçük bir arazi satın almaya çalışarak yıllar geçirdi. Ancak dernek liderleri, vakfın asla satmayı kabul etmediğini söylüyor.
Vakıf yetkilileri The Times'ın yorum taleplerine yanıt vermedi. 2022'de, o sırada grubun baş finans sorumlusu olarak tanımlanan Sidney Lanier, SF Gate'e “Vakıf, trailblazers'ın doğal güzelliğini kutsamasına izin vermek yerine erişimi sınırlandırarak en iyi şekilde koruyabileceğine inanıyor” dedi.
Nehrin diğer tarafındaki arazi, Birlik Pasifik Demiryoluna aittir. Nehrin bitişiğinde çalışan pistler, navlun için büyük bir kuzey-güney arteri ve günde iki kez Amtrak hizmetidir. Uzun, göz alıcı trenler düzenli aralıklarla yılan.
Vakfın arazisinden bir iz inşa etmenin muhtemelen işe yaramayacağı anlaşıldıktan sonra, Avukatlar Hedge Creek Şelaleleri'ndeki Sacramento Nehri boyunca bir ayak köprüsü inşa etmeyi ve daha sonra tren yollarının altında nehir boyunca bir patika yapmayı keşfetti.
Demiryolu kavram için “hayır” demedi. Ancak yıllarca süren konuşmalardan sonra, kesin bir “evet” vermediler.
Dunsmuir'den bir saatlik sürüş mesafesinde Shasta İlçesi'ndeki Burney Falls'un parıldayan perileri de dahil olmak üzere bir düzineden fazla kayda değer şelale var.
(Paul Kuroda / The Times For)
Harch, düşmelere erişimi görmek isteyen anonim bir bağışçıdan yüz binlerce dolar miras kalan Shasta Trail Assn. Ancak demiryolu yetkililerinin teklif isteyeceğini, aylarca inceleyeceğini ve daha sonra daha fazla çalışma isteyeceğini söyledi. “Ya da” Oh, yeni bir insan var [responsible for that]ve tekrar baştan başlamalısın, '' dedi Harch.
Bir noktada, bir sendika Pasifik çalışanı, ülke çapında toprakları geniş olan demiryolunun, halkın erişmek istediği yüzlerce alanda mülk sahibi olduğunu ve emsal belirlemeye dikkat ettiğini söyledi.
E -posta ile yapılan bir açıklamada, Demiryolu şunları söyledi: “Union Pacific yıllarca kilit paydaşlarla yakın bir şekilde çalıştı, Mossbrae Şelalelerine bağlı izinsiz giriş ve güvenlik sorunlarını çözmenin yollarını araştırdı ve Dunsmuir şehri ve Mount Shasta Trail Derneği ile çalışan çalışanların herkesin endişelerini ele alan çözümler bulmak için”.
Daha yakın zamanlarda, Dunsmuir şehir yetkilileri patika çabasına öncülük etti.
Şelalelere erişimi sağlayan Belediye Meclisi Matthew Bryan, gündeminin önemli bir parçası, şehrin ve Birlik Pasifik'in sonunda bunu gerçekleştirebileceğine inandığını söyledi. Şehir, bir devlet kuruluşu olarak, kar amacı gütmeyen bir kuruluştan daha iyi bir şekilde müzakere edebildiğini söyledi.
“Umutlarım var,” dedi.
Şimdilik yetkililer demiryolundan “kavramsal onay” aldılar. Birlik Pasifik yetkilileri yaptığı açıklamada, “güvenlik ve mühendislik standartlarımızı karşılamalarını sağlamak için şehrin tasarım planlarını gözden geçirmek için uğradıklarını” söyledi.
Yine de, böyle küçük bir iz bile, küçük Dunsmuir şehrinin oturduğundan daha fazla paraya mal olacak. Şehir müdürü Rief, sadece mühendislik maliyetlerinin inşaat başlamadan önce bile 2 milyon dolar olabileceğini söyledi. Önerilen iz, Sacramento Nehri'ni geçmeli ve tren yollarının altında, bir sınıfta kuzeye devam etmek ve birçok farklı fitness seviyesindeki insanlar için erişilebilir olacak şekilde tasarlanmalıdır. Ve bir patikanın pistlerden nasıl güvenli bir şekilde ayrılabileceği konusunda tartışmalar devam ediyor.
Çaba için para toplamak için, geçen yaz şehir Hedge Creek Falls'da halka açık bağışlar arayan bir işaret yayınladı. İşaret, resmi olarak erişilemeyen Mossbrae Şelalelerinin, insanların telefonlarını kullanarak bağış yapmalarını sağlayan bir QR koduyla birlikte bir fotoğraf çekiyor. Rief, şimdiye kadar 4.700 dolar, çoğunlukla küçük artışlarla geldi.
Demiryolu nihayetinde şehrin bir iz inşa etmesine izin veriyorsa – ve bu iz gerçekten daha fazla turistik dolar getiriyor – birçok yerli şiirsel adalet olacağını söylüyor. Sonuçta, demiryolu nedeniyle, çatlak zirveler ve yükselen ağaçlar arasına sıkışmış bu şehir hiç var. Ayrıca demiryolları nedeniyle, bu şehir, 1880'lerde kurulduktan on yıllar sonra neredeyse öldü.
Uzun bir demiryolu kasabası olan Dunsmuir, Sacramento Nehri'ne toksik bir herbisit döken ve sudaki her şeyi kilometrelerce öldüren 1991 tren raydan çıktı.
(George Rose / Getty Images)
“Güney Pasifik Dunsmuir kasabasını inşa etti,” dedi Bryan.
Yıllarca orada yaşayan birçok insan demiryolu tarafından istihdam edildi, dedi Bryan ve kasabanın tarihinin çoğunda bu uyumlu bir ilişki olduğunu söyledi.
Bryan, 1960'larda değişmeye başladı, otomasyon ve demiryolu endüstrisindeki diğer değişikliklerin Dunsmuir için daha az iş anlamına geldiğini söyledi. Daha sonra, 1991 yazında, şehrin hemen kuzeyindeki felaket bir tren raydan çıktı, Sacramento Nehri'ne yaklaşık 20.000 galon son derece toksik bir herbisit döktü. Dökülme, nehrin ekosistemini 40 mil uzağa zehirledi, on binlerce balığı ve tüm böcekleri ve bitki örtüsünü öldürdü. Kirlenmiş su, Dunsmuir'i kısaca yutan ve yüzlerce insanı hastalayan toksik gaz serbest bıraktı.
Toksinler yıllarca bölgenin değerli alabalık balıkçılığını sildi. Ve kereste endüstrisindeki kesintilerden gelen bir bölgedeki ekonomik ağrıları daha da kötüleştirdi.
Güney Pasifik ve diğer üç şirket nihayetinde dökülme için 40 milyon dolar tazminat ödedi, bunların çoğu temizlik ve restorasyon maliyetlerini karşılamak için devlete gitti. Güney Pasifik, zarar gören sakinlerin ve işletmelerin iddialarını çözmek için 14 milyon dolar ödemeyi ayrı ayrı kabul etti.
Yetkililer, bugünlerde nehrin çoğunlukla iyileştiğini söyledi. Demiryolu hala bölgedeki insanları istihdam ederken, kasaba turizme daha fazla eğilerek ekonomisini çeşitlendirmeye çalışıyor.
Şehrin ziyaretçi web sitesi, “Dunsmuir, Kuzey Kaliforniya'nın doğal güzelliğini keşfetmek için mükemmel bir temel kamp” diyor. Kasabanın “gelecekteki mutfak sahnesi” ve iyi otellere sahiptir.
Son aylarda, belediye meclisi – Dunsmuir yetkilileri, tüm Kaliforniya'daki tamamen binyıllardan oluşan tek şehir konseyi olduğunu belirtiyor – pazarlama paketine şelaleler eklemek istediğini belirtiyor.
Hedge Creek Falls, Burney Falls, Faery Falls ve McCloud Nehri'ndeki üç düşüş de dahil olmak üzere Belediye Başkanı Michael Clarno, kasabadan bir saatlik sürüş mesafesinde bir düzineden fazla önemli şelale olduğunu söyledi.
Ama taç mücevherleri, yerliler size söyleyecek, Mossbrae.
Bryan, “Mossbrae'nin bu izi, topluluğumuzu, ekonomimizi ve dünyadaki en iyi suya olan bağlığımızın bir parçası” dedi.
“Şimdiye kadar gördüğüm en güzel şelale,” dedi Dunsmuir şehrine afete hazırlıklı bir şekilde çalışan Stephen Decatur. Şehir Müdürü Dustin Rief kabul etti: “Ve tüm dünyayı dolaştım.”
Shasta Dağı'nın görkemli yamaçlarında buzullardan beslenen Mossbrae, lav tüplerinden ve yosunlu uçurumların, her yönden dans eden gökkuşağını eterik perdelerinde Sacramento Nehri'ne indiriyor.
Yerli kabileler uzun zamandır şelaleyi kutsal olarak görüyorlar. Bir yüzyıl önce, Güney Pasifik Demiryolu'nun iyi topuklu müşterilerin inebileceği, güzelliğe ıslatabileceği ve düşmelerin tepesindeki doğal bir bahardan yudumlayabileceği bir bölgeye özel trenler yürüttü. Ve Mossbrae'nin bir fotoğrafının duvarı süslediği Dunsmuir Belediye Binası'nda, yetkililer bunu şehrin ekonomik geleceği için çok önemli olabilecek bir turistik cazibe olarak görüyor. Bu baharın ilerleyen saatlerinde Belediye Meclisi, Dunsmuir'in Kaliforniya'nın “Şelale Başkenti” ni ilan etmesine oy vermeye hazırlanıyor.
Sadece bir aksaklık var: Mossbrae Falls, Dunsmuir City sınırlarından 2.000 metreden daha az otursa da, halkın sulu ihtişamlarına erişmesi için kolay – veya yasal bir yol yoktur. Ve onlarca yıldır, yasal erişim yaratma girişimi, mülkiyet hakları ve kereste bürokrasisinin kayalık sürüsü üzerine kurdu.
Mossbrae Falls, Dunsmuir City sınırlarından 2.000 metreden daha az otursa da, halkın puslu ihtişamlarına erişmesi için kolay – veya yasal bir yol yoktur.
(Neal Pritchard / Getty Images)
Her yıl yaklaşık 30.000 kişi ziyaret ediyor, bir şehir araştırmasına göre, çoğu Sacramento Nehri boyunca dolaşan yağlı tren yollarında bir milden fazla bir süre izinsiz giriyor. En az iki kişi 2012'den beri Falls yakınlarındaki trenler tarafından vuruldu. Diğerleri, yakın özlemler korkunç olduğunu bildirdi.
Sosyal medya, piknik ekipmanı çeken küçük çocuklar ve köpeklerin pistleri boyunca süzülen insanların fotoğraflarıyla doludur. Ve Instagram'a yayılan selfie fotoğrafı, trek yapmak için daha fazla insanı cezbederken, yetkililer dehşete düştüklerini söylüyorlar.
Bu yüzden şehir yetkilileri, sonunda, halka düşmelere güvenli, belirlenmiş bir yol vermek için mevcut bir şehir parkından kısa bir yürüyüş parkuru inşa etmek için özel toprak sahipleriyle müzakere etmenin bir yolunu bulduklarını söylüyor.
Ancak, bir mil uzunluğunun üçte birinden daha az bir iz inşa etmek basit bir girişim gibi görünse de, bu çabaya katılan insanlar bunun dışında bir şey olduğunu söylüyor.
Mount Shasta Trail Assn'in başkanı olan emekli bir cerrah olan John Harch, “Bu güzel yere bir patika yapmak istediğimiz için yüz binlerce dolar ve 30 yıl geçirmedik. Aynı zamanda bir güvenlik sorunu” dedi. ve onlarca yıldır – meyvesiz bir şekilde korkuyor – iz erişiminde çalışıyor.
Sorun, Dunsmuir'deki herkesin açıklayabileceği gibi, şelalenin uçurumlardan döküldüğü nehrin doğu tarafındaki arazinin, şelaleyi ve Shasta Dağı'nı kutsal olarak düşünen ve halka açık bir şekilde almayan Saint Germain Vakfı'na ait olmasıdır.
“Ben” hareketi olarak da bilinen grup, 1930'larda bir madencilik mühendisi Guy Ballard'ın kurulmasından sonra kuruldu, Shasta Dağı'nda yürüyüş yaparken Ballard'ın daha yüksek bir varoluş durumuna yükseldiğini söyleyen Saint Germain ile karşılaştığını bildirdi. Ballard, Saint Germain'in onu aydınlanmaya yönlendirebilecek bir elçi olarak eğittiğini söyledi.
Ballard, Shasta Dağı'na indikten sonra, o ve karısı Edna, Chicago bölgesinde evlerinde, Saint Germain'in geçtiğini söyledikleri kendini güçlendirme ve kendini geliştirme ilkelerine adanmış bir temel başlattı. Guy Ballard'ın 1939'da ölümünden sonra Edna, Sacramento Nehri'nin doğu tarafında Shasta Dağı yakınlarındaki mülk satın aldı. Bu günlerde, grubun numarası azaldı, ancak bazı takipçiler hala geri çekilmenin yakınında yaşıyor ve inanç ve ailelerinin taraftarları yaz aylarında manevi için ziyaret ediyor kesinler.
Shasta Dağı Trail Assn. Şehrin sahip olduğu Hedge Creek Falls'tan Mossbrae'ye kadar bir iz oluşturmak için vakıftan küçük bir arazi satın almaya çalışarak yıllar geçirdi. Ancak dernek liderleri, vakfın asla satmayı kabul etmediğini söylüyor.
Vakıf yetkilileri The Times'ın yorum taleplerine yanıt vermedi. 2022'de, o sırada grubun baş finans sorumlusu olarak tanımlanan Sidney Lanier, SF Gate'e “Vakıf, trailblazers'ın doğal güzelliğini kutsamasına izin vermek yerine erişimi sınırlandırarak en iyi şekilde koruyabileceğine inanıyor” dedi.
Nehrin diğer tarafındaki arazi, Birlik Pasifik Demiryoluna aittir. Nehrin bitişiğinde çalışan pistler, navlun için büyük bir kuzey-güney arteri ve günde iki kez Amtrak hizmetidir. Uzun, göz alıcı trenler düzenli aralıklarla yılan.
Vakfın arazisinden bir iz inşa etmenin muhtemelen işe yaramayacağı anlaşıldıktan sonra, Avukatlar Hedge Creek Şelaleleri'ndeki Sacramento Nehri boyunca bir ayak köprüsü inşa etmeyi ve daha sonra tren yollarının altında nehir boyunca bir patika yapmayı keşfetti.
Demiryolu kavram için “hayır” demedi. Ancak yıllarca süren konuşmalardan sonra, kesin bir “evet” vermediler.
Dunsmuir'den bir saatlik sürüş mesafesinde Shasta İlçesi'ndeki Burney Falls'un parıldayan perileri de dahil olmak üzere bir düzineden fazla kayda değer şelale var.
(Paul Kuroda / The Times For)
Harch, düşmelere erişimi görmek isteyen anonim bir bağışçıdan yüz binlerce dolar miras kalan Shasta Trail Assn. Ancak demiryolu yetkililerinin teklif isteyeceğini, aylarca inceleyeceğini ve daha sonra daha fazla çalışma isteyeceğini söyledi. “Ya da” Oh, yeni bir insan var [responsible for that]ve tekrar baştan başlamalısın, '' dedi Harch.
Bir noktada, bir sendika Pasifik çalışanı, ülke çapında toprakları geniş olan demiryolunun, halkın erişmek istediği yüzlerce alanda mülk sahibi olduğunu ve emsal belirlemeye dikkat ettiğini söyledi.
E -posta ile yapılan bir açıklamada, Demiryolu şunları söyledi: “Union Pacific yıllarca kilit paydaşlarla yakın bir şekilde çalıştı, Mossbrae Şelalelerine bağlı izinsiz giriş ve güvenlik sorunlarını çözmenin yollarını araştırdı ve Dunsmuir şehri ve Mount Shasta Trail Derneği ile çalışan çalışanların herkesin endişelerini ele alan çözümler bulmak için”.
Daha yakın zamanlarda, Dunsmuir şehir yetkilileri patika çabasına öncülük etti.
Şelalelere erişimi sağlayan Belediye Meclisi Matthew Bryan, gündeminin önemli bir parçası, şehrin ve Birlik Pasifik'in sonunda bunu gerçekleştirebileceğine inandığını söyledi. Şehir, bir devlet kuruluşu olarak, kar amacı gütmeyen bir kuruluştan daha iyi bir şekilde müzakere edebildiğini söyledi.
“Umutlarım var,” dedi.
Şimdilik yetkililer demiryolundan “kavramsal onay” aldılar. Birlik Pasifik yetkilileri yaptığı açıklamada, “güvenlik ve mühendislik standartlarımızı karşılamalarını sağlamak için şehrin tasarım planlarını gözden geçirmek için uğradıklarını” söyledi.
Yine de, böyle küçük bir iz bile, küçük Dunsmuir şehrinin oturduğundan daha fazla paraya mal olacak. Şehir müdürü Rief, sadece mühendislik maliyetlerinin inşaat başlamadan önce bile 2 milyon dolar olabileceğini söyledi. Önerilen iz, Sacramento Nehri'ni geçmeli ve tren yollarının altında, bir sınıfta kuzeye devam etmek ve birçok farklı fitness seviyesindeki insanlar için erişilebilir olacak şekilde tasarlanmalıdır. Ve bir patikanın pistlerden nasıl güvenli bir şekilde ayrılabileceği konusunda tartışmalar devam ediyor.
Çaba için para toplamak için, geçen yaz şehir Hedge Creek Falls'da halka açık bağışlar arayan bir işaret yayınladı. İşaret, resmi olarak erişilemeyen Mossbrae Şelalelerinin, insanların telefonlarını kullanarak bağış yapmalarını sağlayan bir QR koduyla birlikte bir fotoğraf çekiyor. Rief, şimdiye kadar 4.700 dolar, çoğunlukla küçük artışlarla geldi.
Demiryolu nihayetinde şehrin bir iz inşa etmesine izin veriyorsa – ve bu iz gerçekten daha fazla turistik dolar getiriyor – birçok yerli şiirsel adalet olacağını söylüyor. Sonuçta, demiryolu nedeniyle, çatlak zirveler ve yükselen ağaçlar arasına sıkışmış bu şehir hiç var. Ayrıca demiryolları nedeniyle, bu şehir, 1880'lerde kurulduktan on yıllar sonra neredeyse öldü.
Uzun bir demiryolu kasabası olan Dunsmuir, Sacramento Nehri'ne toksik bir herbisit döken ve sudaki her şeyi kilometrelerce öldüren 1991 tren raydan çıktı.
(George Rose / Getty Images)
“Güney Pasifik Dunsmuir kasabasını inşa etti,” dedi Bryan.
Yıllarca orada yaşayan birçok insan demiryolu tarafından istihdam edildi, dedi Bryan ve kasabanın tarihinin çoğunda bu uyumlu bir ilişki olduğunu söyledi.
Bryan, 1960'larda değişmeye başladı, otomasyon ve demiryolu endüstrisindeki diğer değişikliklerin Dunsmuir için daha az iş anlamına geldiğini söyledi. Daha sonra, 1991 yazında, şehrin hemen kuzeyindeki felaket bir tren raydan çıktı, Sacramento Nehri'ne yaklaşık 20.000 galon son derece toksik bir herbisit döktü. Dökülme, nehrin ekosistemini 40 mil uzağa zehirledi, on binlerce balığı ve tüm böcekleri ve bitki örtüsünü öldürdü. Kirlenmiş su, Dunsmuir'i kısaca yutan ve yüzlerce insanı hastalayan toksik gaz serbest bıraktı.
Toksinler yıllarca bölgenin değerli alabalık balıkçılığını sildi. Ve kereste endüstrisindeki kesintilerden gelen bir bölgedeki ekonomik ağrıları daha da kötüleştirdi.
Güney Pasifik ve diğer üç şirket nihayetinde dökülme için 40 milyon dolar tazminat ödedi, bunların çoğu temizlik ve restorasyon maliyetlerini karşılamak için devlete gitti. Güney Pasifik, zarar gören sakinlerin ve işletmelerin iddialarını çözmek için 14 milyon dolar ödemeyi ayrı ayrı kabul etti.
Yetkililer, bugünlerde nehrin çoğunlukla iyileştiğini söyledi. Demiryolu hala bölgedeki insanları istihdam ederken, kasaba turizme daha fazla eğilerek ekonomisini çeşitlendirmeye çalışıyor.
Şehrin ziyaretçi web sitesi, “Dunsmuir, Kuzey Kaliforniya'nın doğal güzelliğini keşfetmek için mükemmel bir temel kamp” diyor. Kasabanın “gelecekteki mutfak sahnesi” ve iyi otellere sahiptir.
Son aylarda, belediye meclisi – Dunsmuir yetkilileri, tüm Kaliforniya'daki tamamen binyıllardan oluşan tek şehir konseyi olduğunu belirtiyor – pazarlama paketine şelaleler eklemek istediğini belirtiyor.
Hedge Creek Falls, Burney Falls, Faery Falls ve McCloud Nehri'ndeki üç düşüş de dahil olmak üzere Belediye Başkanı Michael Clarno, kasabadan bir saatlik sürüş mesafesinde bir düzineden fazla önemli şelale olduğunu söyledi.
Ama taç mücevherleri, yerliler size söyleyecek, Mossbrae.
Bryan, “Mossbrae'nin bu izi, topluluğumuzu, ekonomimizi ve dünyadaki en iyi suya olan bağlığımızın bir parçası” dedi.